باشگاه کوهنوردان آزاد خراسان

کوهنوردی ما با برنامه است اما بدون تشکیلات

دره شمخال

یا مَنْ تُحَلُّ بِهِ عُقَدُالْمَکارِهِ، وَ یا مَنْ یُفْثَأُ بِهِ حَدُّ الشَّدآئِدِ،
اى کسى که گره هر سختى به دست تو گشوده شود، و اى که تندى شدائد به عنایتت می شکند،

با همت آقای علی حسینی از همکاران و همنوردان خوب که برنامه اشترانکوه- دریاچه گهر را با همراهی ایشان اجرا کردیم برنامه دره شمخال به ثمر نشست. این برنامه چند بار به دلایل مختلف به آینده موکول شد و  نهایتا با پیگیری جدی ایشان و هماهنگی با واحد رفاه اداره پست مشهد و همکاری آقای امیر عصاران برنامه به اجرا درآمد. پ

نج شنبه اول مهرماه مشهد را به قصد باجگیران در ساعت 15 ترک کردیم. هوا در قوچان بارانی و نگران کننده بود. خوشبختانه در روستای شمخال باران بند آمده بود و به محض ورود به دره هوا گرم تر شد. پس از حدود 3 ساعت و 20 دقیقه راهپیمائی در شب در نزدیکی محلی به نام حمام که سکوهای سیمانی داشت و محل مناسب تری از حمام برای شب مانی است توقف کردیم. روز جمعه ساعت 7 صبح راهپیمائی را شروع کرده ساعت 16 به درونگر رسیدیم. ساعت 15 نیز آقای شاهی همکاران بدنبالمان آمد و به مشهد بازگشتیم.

نکته قابل توجه در پیمایش این دره این است که یک طناب انفرادی حتما به همراه داشته

باشید. حداقل یک قسمت از مسیر که ارتفاع حدودا چهار متری دارد نیاز به حمایت دارد.

در این برنامه از همراهی همکاران محترم آقایان محمدرضا اسدی، سید علی موسویان،

حمیدرضا آهنی، علی حمامی، علی حسینی، علی تیموری و بهروز شاهی(راننده)

بهره مند شدیم. ضمن اینکه آقای امیر عصاران همت قابل تقدیری برای وسیله ایاب ذهاب بعمل آوردند.