باشگاه کوهنوردان آزاد خراسان

کوهنوردی ما با برنامه است اما بدون تشکیلات

شیرباد - دی ماه 1393

با تشکر و سپاس ویژه از همنورد عزیز احمد رحیمی و همنوردان ناصر محمدی و رضا مهماندوست

و تشکر و قدردانی از همنوردان گروه آفتاب شاندیز آقایان کابلی و عبدی

از آنجائی که همراهی برای صعود به قله شیرباد نیافتم مصمم شدم اقدام به صعود را به تنهائی به انجام برسانم. هر چند که با توجه به کوتاه بودن روزها رسیدن به قله با استفاده از وسایل نقلیه عمومی بسیار دشوار بنظر می رسید اما این اقدام را در شکستن سستی و رخوت موثر می دانستم.

جمعه پنج و نیم صبح منزل را ترک کردم. ابتدا ماشینی تا انتهای وکیل آباد گرفتم و پس از آن ماشین دیگری تا شاندیز. منتظر وسیله ای برای رفتم به زشک بودم که دو نفر از کوهنوردان گروه آفتاب شاندیز لطف کرده تا چشمه قلقل رساندندم. پس از چشمه راه پیمائی را به سمت انتها باغهای زشک آغاز کردم  و در این فکر بودم که ساعت چند به قله خواهم رسید و  ... که یک جیپ صحرا دیده شد. دست تکان دادم و لطف کرده نگه داشتند و سوار شدم. هدایت جیپ بر عهده آقای رحیمی بود. ایشان را در برنامه قله کمرمرد کاشمر دیده بودم. همراهان ایشان آقای رضا مهماندوست و آقای ناصر محمدی بودند...

همیشه به دوستان گفته ام که ابزار و امکانات فرع بر جوهر حرکت اند و ستون اصلی یک اقدام اراده و خواست انسان  است. و این برنامه هم که موفقیت آن مرهون لطف دوستان بود و اگر ایشان نبودند شاید به سرانجامی نمی رسید موید همین گفتار است که ابتدا حرکت پس از آن امکانات و ابزار

کوهپیمائی را از انتهاهی خانه باغ  به سمت جانپناه شروع کردیم. و پس از دو ساعت به جانپناه رسیدیم. بیست دقیقه ای صرف صبحانه و پس از آن راهی قله شدیم. دو ساعت بعد قله و پس از کمی استراحت بازگشت به جانپناه و فرود و ...