باشگاه کوهنوردان آزاد خراسان

کوهنوردی ما با برنامه است اما بدون تشکیلات

قله شاه شهیدان - کوهرنگ - خرداد 1394

و بازهم همان داستان همیشگی، فلانی کار دارد، فلانی کار غیره منتظره برایش پیش آمد و ...

مقرر شده بود با پشتیبانی اداره پست برنامه صعود به قله شاه شهیدان شهرکرد را در نیمه اول خرداد اجرا کنیم. اداره که همان اول آب پاکی را رویمان ریخت و یکی دو نفری هم که میل به آمدن داشتند کار برایشان پیش امد و نیامدند. بلیظ گرفته بودم و انصراف روحیه ام را خراب می کرد. بنابراین با فرض اینکه در این تعطیلات کوهنرودانی در منطقه اند عزم رفتن کردم.

مشهد را به قصد اصفهان بعداز ظهر روز سه شنبه 13 خرداد ترک کردم. ده و نیم صبح به اصفهان رسیدم بلافاصله عازم شهرکرد شدم. بعد از آن فارسان و کوهرنگ. در کوهرنگ هم با مساعدت آقای فرامرزی که دستی بر راهنمائی کوهنوردان دارد ماشینی برای سد اول گرفنمو حدود ساعت 15 راهپیمائی را شروع کردم در حالیکه جلوتر از من کوهنوردانی از سایر استانها حرکت خود را آغاز کرده بودند.

پناهگاه چال میشان درست بالای یک سراشیبی نسبتا تند و نفس گیر قرار دارد. ساعت 20 به آنجا رسیدیم و تلاشم برای اسکان در پناگاه بدلیل شلوغی بیش از حد ناکام ماند. جلوی پناهگاه بساطم را پهن کردم و به استراحت پرداخنم. با اینکه نخ هوا سرد بود و نه سرما می خوردم احساس سرما خوردن می کردم(چه حس عجیبی).

روز بعد با اولین تیمهائی که عازم قله شده بوند راهی شدم و ساعت 8 به قله شاه شهیدان رسیدم . گروهی به قله بعدی که زرده نام داشت رفته بودند که از صعود به آنجا صرف نظر کردم و راه برگشت را پیش گرفتم . ساعت ده به جانپناه رسیدم و پس از صرف مختصر طعامی راه برگشن را پیش گرفتم . راهی با شیب زیاد و طولانی که معلوم نشد دیروز آن را به چه امیدی طی کرده بودم.

ساعت 14 به جاده رسیدم و به امید اینکه اتومبیلی از کوهنوردان در راه بازگشت مرا سوار کند شروع به جاده نوردی کردم اما یک اتومبیلی که برای فیلم برداری آمده بودند مرا سوار کردند تا به آبشار شیخ علیخان بروم.

پس از دیدن آبشار بدلیل اینکه هیچ ماشین کرایه ای مرا تا کوهرنگ نبرد یکی از ماشینهای گشت پلیس راه لطف کرده و مرا تا کوهرنگ رساند. پس از آن با لطف آقای صالحی(از فارسان) سوار اتوبوس گردشگری تهرانیها شدم و از شادیشان مسرور شدم. سپس فارسان، شهرکرد و مهمانسرای پست و روز بعد هم اصفهان و مشهد والسلام.